Dessa visar att mellan och det genomsnittliga antalet elever per lärare i amerikanska offentliga och privata grundskolor akademisk prestationsuppsats från Läs mer. Studenter Högskoleuppsatser Framgång Högskoleuppsatser World College Uppsatser Färdigheter Högskoleuppsatser Livet Högskoleuppsatser Sport högskoleuppsatser Barn Högskoleuppsatser Utbildning Högskoleuppsatser Skolauppsatser Engelska högskoleuppsatser Middle School Collegeuppsatser Volleyboll Högskoleuppsatser Lärarhögskoleuppsatser Team Högskoleuppsatser Konflikt Högskoleuppsatser Studera högskoleuppsatser Utmaningar Högskoleuppsatser Lagarbete Högskoleuppsatser Undervisning Högskoleuppsatser The World College Uppsatser Kvinnor Högskoleuppsatser Coach Högskoleuppsatser Människor Högskoleuppsatser Individuella högskoleuppsatser VISA Alla, akademisk prestationsuppsats. eller använd ditt sociala mediekonto, akademisk prestationsuppsats. Jag har tyckt om matte sedan dess. Personlig utveckling i arbetskraftens uppsatser Exempel.
De centrala idéerna för matematik 330
Akademisk prestation Den här enheten hjälper dig: använda dina förkunskaper för att hjälpa dig förstå vad du läser; träna läsning för ett specifikt syfte; fatta beslut om en texts relevans när det gäller läsändamål; läsa selektivt för att använda lämplig information från texten. Den bygger på tre stora forskningsprojekt som genomförts i USA. Klassstorlekens inflytande på akademiska prestationer — De bästa uppsatsförfattarna är redo att imponera på din lärare. Gör en beställning nu!
Uppgift 1: Förutsäga textinnehåll Tänk på vad akademisk prestationsuppsats kan ha inflytande på elevernas studieprestationer i en skola, akademisk prestationsuppsats, högskola eller universitet. Inflytande på akademisk prestation Tillgängliga resurser e. Elevmotivation Betyg 1. Jämför sedan din lista och betyg med en partner. Fokusuppgift. Din anledning att läsa Uppsats om akademisk prestation är att få lite bakgrundsinformation som hjälper dig att skriva följande uppsats, akademisk prestationsuppsats. Engelska för akademiska studier 18 Akademisk prestation 1 Uppgift 2: Läsa för ett syfte 2. Tror du att texten kommer att vara användbar för att skriva en uppgift om studieprestationer? Dela med sig akademisk prestationsuppsats slutsatser med en annan elev, akademisk prestationsuppsats.
Läs introduktionen till textrad 1— När du läser, försök bestämma dig för hur användbar den här texten kan vara för ditt syfte. När du har läst klart, ringa in akademisk prestationsuppsats slutför följande mening. Tror du att mindre klassstorlekar bidrar till att förbättra akademisk prestation? Ringa in ditt svar och skriv sedan en anledning till ditt val nedan. Läs rad 67— och kontrollera punkterna som nämns i texten. Vad betyder anekdotisk? Försök gissa innebörden av detta ord genom att titta noga på hela meningen. Om akademisk prestationsuppsats idéerna i det här stycket är anekdotiska, tänk på hur seriöst du bör ta hänsyn till dem när du skriver din uppgift.
Med en partner, jämför och motivera ditt val av information för alla fyra frågorna, akademisk prestationsuppsats. Studietips Det kan vara till stor hjälp att känna igen varför författaren har skrivit en text, eller ett avsnitt av en text, dvs. Funktion a Att övertala läsarna att acceptera en viss synvinkel. b Att förklara vikten av att använda forskningsdata istället för anekdotiska förklaringar. c Att utvärdera betydelsen av den forskning som bedrivs om effekten av klassrumsstorlek på akademisk prestation. d Att beskriva den forskningsmetod som används i olika delar av USA om effekten av klassrumsstorlek på akademisk prestation, akademisk prestationsuppsats.
a att sammanfatta innehållet i texten b att beskriva innehållet i viss relevant forskning c att förklara vikten av STAR-projektet d att jämföra data från forskning om klassstorlek Betyg Uppgift 5: Förstå referenser i texter Att referera i en text är en sätt att länka samman ord och idéer och på så sätt göra texten mer sammanhållen och lättare att förstå. Följande aktivitet kommer att ge övning i denna viktiga färdighet. Vilken information eller idé i texten hänvisar orden dessa fynd till? a USA:s utbildningsdepartement b National Assessment of Educational Progress c Project STAR Studietips En effektiv läsare använder sig av referenser i en text för att få en tydlig förståelse av vad författaren vill förmedla.
Fyll i listan nedan med ett liknande anteckningsformulär, akademisk prestationsuppsats. a b c d e Text En fallstudie: Lysande stjärna sid, akademisk prestationsuppsats. Hitta en kort fras som bäst sammanfattar denna slutsats. Svara sant eller falskt och lägg till radnumret där du hittade svaret. a Bättre akademiska prestationer i små klasser. b Eleverna får nytta i ett tidigt skede i små klasser. linjenummer radnummer radnummer c Elever fortsätter senare att prestera bra i normalstora klasser.
d Genomsnittliga elever gör störst framsteg, akademisk prestationsuppsats. e Minoritetsgrupper fick de största fördelarna. linjenummer radnummer f I genomsnitt förbättrades etniska minoritetsstudenter med en femtedel av standardavvikelsen, akademisk prestationsuppsats. rad nummer 6. i ex 6. Sätt en bock när Hanushek håller med och ett kryss när han inte håller med, akademisk prestationsuppsats. Diskutera ditt svar med en partner. Text Den asiatiska paradoxen: Enorma klasser, höga poäng sid. Läs rad 1–65 i text medan du läser, akademisk prestationsuppsats för att lyfta fram idéer som kan vara användbara för fokusuppgiften.
Vilket ord i textraderna 17—35 ger en anledning till denna asiatiska paradox? Uppgift 8: Att tänka kritiskt kring texten 8. Finns det några nya influenser du vill lägga till i tabellen, och några du vill ta bort? Inflytande på akademisk prestation Betyg 8. Uppgift 9: Att använda sig av akademisk prestationsuppsats Du har nu lite information som kan hjälpa dig med fokusuppgiften som du kommer att få för att slutföra enhet 1 akademisk prestationsuppsats Engelska för akademiska studier: Skriva, om du läser den kursen. förstå mening sakkunnigt förtitel kritiskt förutsägelser underrubriker selektivt syfte Det är lättare att läsa en text om du har viss kunskap om ämnet som texten handlar om. Detta kommer att hjälpa dig att göra och kommer att ge dig något du alltid behöver när du läser.
Att veta varför du läser och vad du letar efter hjälper dig att både njuta av en text och fokusera på den bättre. Om du läser och vad som finns hjälper dig att snabbt veta om du vill läsa en text och hur användbar den kommer att vara för dig. Det är viktigt att läsa, särskilt om du har ont om tid. Vissa delar av en text kommer att ge den information du behöver medan andra delar är mindre viktiga. Du kommer vanligtvis läsa en text snabbt först för att få en allmän uppfattning om vad den handlar om och sedan läsa mer noggrant för närmare och för att kunna tänka över innehållet. Hur mycket förkunskaper har du om varje ämne? Uppsats om akademisk prestation varje ämne enligt följande: L — Jag kan mycket om det här ämnet, så jag skulle kunna göra många förutsägelser.
S — Jag vet något om det här ämnet, så jag skulle kunna göra några förutsägelser. en ökande trafikstockning i större städer b specialundervisning för barn med inlärningssvårigheter c ökningen av basebollens popularitet i asiatiska länder d delfinernas intelligens e ursprunget till utvecklingen av papperstillverkning engelska för akademiska studier För webbresurser som är relevanta för denna enhet , se: www. Den här enheten kommer att hjälpa dig: tänka på målen för akademiska studier och hur man uppnår dem; lära sig om de olika stadierna i skrivprocessen; identifiera och lära sig att hantera svårigheter i akademiskt skrivande; lär dig hur du överväger kunskapen och förväntningarna hos din läsare; tänk på olika sätt att organisera dina idéer.
Du kommer sedan att kunna diskutera dina åsikter med resten av klassen. Vad är syftet med akademiska studier? Kontrollera en eller flera. Markera H för hög betydelse, M för medium betydelse, L för låg betydelse. HML känner till dina styrkor och svagheter funderar på hur du kan vidareutveckla dina förmågor tänka på hur du ska närma dig en viss uppgift med hjälp av ett logiskt, motiverat tillvägagångssätt för att studera närma ditt ämne på djupet vara intresserad av att ta reda på saker och lära sig hur man studerar kommunicera resultat framgångsrikt Studietips Att arbeta med information är ett bra sätt att hjälpa dig utveckla idéer. Att göra en enkät är ett exempel på detta, men det kan du göra själv genom att sätta upp tydliga mål för att läsa text, akademisk prestationsuppsats, e. en mekanisk övning grupper av grammatiskt korrekta meningar det tydliga uttrycket av idéer, akademisk prestationsuppsats, kunskap och information en form av akademisk prestationsuppsats ett sätt att utforska, ta upp och uttrycka akademiska frågor ett sätt att kommunicera resultat eller information.
H M L läser mycket studera grammatik studera ordförråd imitera andra författare som skriver mycket bjuda in andra att kommentera ditt skrivande gå tillbaka och tänka igen på det du har skrivit genom att skriva om upprepade gånger tills du är nöjd med att förstå processen att skriva tillgodose dina läsares behov 1. Hur viktigt tycker du att följande är när du skriver akademisk prestationsuppsats texter? H M L grammatisk korrekthet stavning och skiljetecken med punkter, kommatecken, etc, akademisk prestationsuppsats. en lämplig stil övergripande organisation ordförråd bra idéer bra användning av källor lämplig hänvisning, bibliografi relevans av ämnesinnehåll Engelska för akademisk studie svar på uppgift 1.
b när du är klar med ditt första utkast? c innan du lämnar in ditt slutliga utkast? Vilken typ av akademiskt skrivande har du gjort tidigare? När du är klar med frågeformuläret, jämför dina svar med andra personer i din grupp. Diskutera dina svar och föra anteckningar av diskussionen. Hittar du det akademisk prestationsuppsats alla har väldigt lika åsikter och erfarenheter? Eller är dina åsikter och akademisk prestationsuppsats mycket olika? Finns det några generella trender bland eleverna i gruppen? Material anpassat från White, R. Skriver engelska för akademiska studieserier och Richards, R. Presenterar kritiskt tänkande som en studiestrategi för högre utbildning i Storbritannien.
Text 1 Akademisk prestation s. Detta hjälper dig att identifiera information som är relevant för titeln på din uppsats. Du kanske också upptäcker att några av idéerna som genererades av frågeformuläret och diskussionen i uppgift 1 akademisk prestationsuppsats hjälpa dig. Skriva anteckningar, akademisk prestationsuppsats, inte fullständiga meningar, så att dina idéer flödar. Ordningen på dina idéer är inte viktig i detta skede. Studietips Diskutera de idéer du har skrivit i Ex 2. Att snabbt skriva ner idéer i anteckningsform är ett mycket bra sätt att akademisk prestationsuppsats din förståelse.
b När du har bestämt dig för vilka idéer du ska ta med, organisera dem i en logisk ordning i en plan. Du kanske vill utveckla några av idéerna ytterligare och du kanske vill lägga till en ny idé. Följer planen en logisk sekvens av idéer?
exempel på gymnasieuppsatser
Fortsätt om du godkänner denna policy eller om du vill veta mer om den. Typ av papper: Uppsats. Ämne: Studenter , Framgång , Världen , Färdigheter , Livet , Sport , Barn , Utbildning. Livsprestationer och framgång bestäms av antalet hinder en individ kan hoppa. Akademiker är ett sådant hinder men med många utmaningar som kräver intelligens, visdom, hängivenhet och självmotivation, bland andra aspekter. Det är varje individs dröm att uppnå högsta möjliga akademiska prestation. Men akademisk framgång kräver att man systematiskt klättrar uppför en stege från den lägsta positionen och får befordran med varje framgång i de föregående stegen. Jag är hjälpsam, flitig, pålitlig och samarbetsvillig. Jag anser mig vara en social person och utåtriktad. Jag får lätt vänner och mitt temperament är väldigt lågt.
Denna aspekt har förbättrat min relation till andra elever i mellanstadiet. Detta har inte bara hjälpt mig att växa utan har också ökat min ledarskapsförmåga. Min mamma är den person som har påverkat mitt liv avsevärt. Hon är en förebild och ett starkt inflytande i mitt liv. Min mamma har lidit föräldraförlust, och vad kan vara en av de svåraste sakerna att göra, att uppfostra 6 barn. Hon lärde mig om karaktär; och värderingarna av att arbeta hårt. Hon sa alltid till mig att jag inte kunde komma någonstans utan att jobba hårt. Hon lärde mig livets tuffa lärdomar som vissa individer lär sig för sent eller aldrig alls. Hon gjorde allt hon kunde för att få oss till högre utbildning trots att hon aldrig fick chansen att gå på någon högskola. Hon älskar att läsa.
Hon är intelligent och kan mycket om livet och har hela tiden sin syn på till exempel miljö, politiska problem och så vidare. Hon har format mig till den person jag är idag. Uthållighet och långsiktiga prestationer går nästan alltid hand i hand, särskilt när en människa försöker det som verkar omöjligt för andra. Min mamma brukade berätta historier för mig om sherry Huang. Jag läste de flesta sherry Huang-böcker som innehöll upplyftande och uppmuntrande budskap. Lektionerna i hennes fängslande illustrerade böcker sträcker sig från att uppskatta vad du har till att hjälpa miljön på praktiska sätt att vara kärleksfull och tolerant mot andra.
Under mitt skolliv satte jag obevekligt höga krav och trotsade många odds för att prestera bättre än någon annan. Jag hade en outplånlig passion för spelet volleyboll, och trots den stora förväntan inför mina första volleybollförsök på mellanstadiet motsvarade mina färdigheter inte mina jämnåriga färdigheter. Med månader av överdriven styrketräning och förberedelser under sommaren kom jag till laget. Min volleybollupplevelse var en riktigt berg-och-dalbana när jag gick över från en starter till en 12:e tjej från bänken. I min mellanstadieklass var det svårt att hitta en balans mellan idrott och akademiker.
Därmed minskade mina volleybollkunskaper sakta. Tränaren hade redan lagt märke till den snettande trenden och bråkade mig. Jag började bevisa min envisa tränare att jag förtjänade att vara på lagets vinst och vägrade någon att titta nedlåtande på mig. Äntligen hamnade jag i listan igen. Jag gick också på engelska klasser i en närliggande skola. Dessutom bestämde jag mig för att göra mina egna ansträngningar för att förbättra mina engelska kunskaper. Varje dag var jag tvungen att se till att jag lärde mig minst fem nya engelska ord, lära mig hur de uttalas och hur de används för att konstruera korrekta meningar.
Det var många gånger jag misslyckades med att behålla orden jag lärde mig varje dag, och åtminstone två gånger lyckades jag inte nå sextioprocentstrecket i två tentor. Trots detta följde jag ihärdigt mitt program, och detta hjälpte mig att uppnå de engelska kunskaper jag har idag. Konflikt uppstår på alla ställen; i hemmen, på arbetsplatsen, i ledarskap och i regeringen finns det alltid frågor om oenighet. Konflikt definieras som en situation där två eller flera parter är oense, vare sig personer eller organisationer, och där oenigheten orsakas av olika åsikter som de två eller flera parterna har. Jag var en gång inblandad i en konflikt med min mellanstadielärare.
En ny lärare hade precis rekryterats och krävde att saker och arbetsuppgifter skulle skötas annorlunda. Förändringarna var reaktionära till sin natur eftersom jag var tvungen att utföra mina vanliga plikter tills läraren kom förbi och kritiserade hur jag gjorde mitt arbete. Jag har alltid haft en passion för att bli neurokirurg och jag tror att Newark Academy är ett riktigt bra privat institut som kommer att hjälpa mig att nå mitt mål i livet. Det kommer att hjälpa mig att förbereda mig för de utmaningar jag kommer att behöva ta i livet. Akademiskt har jag varit en starkt sinnad och seriös person. Jag ställer alltid höga förväntningar och jobbar hårdare än någon annan i skolan.
Jag är också vänlig, livlig, godhjärtad, självmotiverad, handlingsinriktad och utåtriktad. Mina betyg har ständigt legat över genomsnittet. Jag har även utmärkt skriftlig och muntlig kommunikation. Jag är också väl förtrogen med datorer. Jag kan dela viktig information och kunskap med olika team och kan arrangera gruppdiskussioner för att hålla jämna steg med utbildningskraven i min karriär. Jag vill ansöka om en möjlighet för mitt barn att studera vid Newark Academy. Newark Academy i är precis vad hon behöver för att förbereda sig för sitt yrkesliv.
Jag är fast besluten att Newark Academy kommer att leverera henne till hennes prestation så gott jag planerar att det ska, och kan uppnå hennes ambition att bli triumferande i branschen genom Newark Academy enastående utbildningsprogram. Jag har valt Newark Academy för mitt barn eftersom det kommer att hjälpa henne att få kunskap, verktyg och färdigheter för att identifiera sig med dagens aktiviteter. Newark Academy kommer att tillåta henne att njuta av den största möjligheten att bedriva internationella studier. Det är en plats där nästan alla nationer i världen är representerade i den offentliga skolan av sina modersmålstalare. Det ger eleverna chansen att bekanta sig med världen.
Jag tror därför att mitt barn har vad som krävs för att klara sig i Newark Academy. Detta skulle hjälpa henne att skapa en fast akademisk grund för sin framtid. Mitt barn är viljestarkt och en lagspelare som lätt kan komma överens med andra människor. Hon tycker om utmaningar hon tror på värdehandling och vision. Hon är en hårt arbetande och lär sig snabbt. Hon är en utåtriktad person och hennes hobbyer inkluderar att titta på film, simma, läsa romaner, resa och dansa. Hon är en lättsam tjej som fungerar bra med alla. Hon tycker om att vara runt olika typer av individer och hon gillar alltid att utmana sig själv och försöka förbättra sig på allt hon gör.
Hon är en öppen och nyfiken tjej som tycker om att forska och lära sig nya saker. Hon är också en optimist som drivs av positivt tänkande hur svårt det än är. Hon utmanar alltid sig själv för att må bättre och hon ger allt för alla typer av arbete hon gör och ser alltid fram emot nästa. Vi accepterar provpapper från studenter via inlämningsformuläret. Om den här uppsatsen tillhör dig och du inte längre vill att vi ska visa den kan du göra anspråk på den så tar vi bort den. Fyll bara i formuläret för begäran om borttagning med alla nödvändiga detaljer, såsom sidplats och viss verifiering av att du är en sann ägare. Observera att vi inte kan garantera att ogrundade anspråk kommer att uppfyllas. Obs: det här exemplet tillhandahålls av en student som du, använd det endast som en vägledning.
ID Prenumerera på WowEssays Premium och få tillgång till över 1 MILJON högkvalitativa nedladdningsbara prover. FÅ TILLGÅNG NU. E-post för lösenordsåterställning har skickats till e-post. HIRE WRITER PREMIUM DATABAS Logga in. ATHYR skribent PREMIUM DATABAS. Typ av papper. Uppsatsämnen. Pedagogiska verktyg. Vilka vi är Kontakta oss Våra författare Honor Code WowEssays Recensioner Blogg Våra tjänster. Skriver engelska för akademiska studieserier och Richards, R. Presenterar kritiskt tänkande som en studiestrategi för högre utbildning i Storbritannien. Text 1 Akademisk prestation s. Detta hjälper dig att identifiera information som är relevant för titeln på din uppsats. Du kanske också upptäcker att några av idéerna som genereras av frågeformuläret och diskussionen i uppgift 1 kommer att hjälpa dig.
Skriv anteckningar, inte fullständiga meningar, så att dina idéer flödar. Ordningen på dina idéer är inte viktig i detta skede. Studietips Diskutera de idéer du har skrivit i Ex 2. Att snabbt skriva ner idéer i anteckningsform är ett mycket bra sätt att låsa upp din förståelse. b När du har bestämt dig för vilka idéer du ska ta med, organisera dem i en logisk ordning i en plan. Du kanske vill utveckla några av idéerna ytterligare och du kanske vill lägga till en ny idé. Följer planen en logisk sekvens av idéer? Är idéerna effektivt grupperade i stycken? Är huvudtanken tydlig i varje stycke? Hur många stycken kommer uppsatsen att innehålla? Kanske behöver planen ändras eller utvecklas mer. Obs: Kom ihåg att din plan är din guide; när du tänker mer och börjar skriva kan du behöva ändra det, så fortsätt utvärdera det.
Skriv det första utkastet till din uppsats. I detta skede bör du försöka skriva mellan och ord. Studietips Det är alltid bra att få en annan åsikt. Detta kommer inte bara att hjälpa dig att förbättra ditt uppsatsskrivande, utan också vänja dig vid tanken på att modifiera och omformulera som är så viktigt i universitetsstudier. Svara på frågorna på peer-utvärderingsbladet för enhet 1 på sidan i denna bok. Fraserna nedan för att komma med artiga förslag bör hjälpa dig att uttrycka dina kommentarer på ett konstruktivt sätt. Vad sägs om det här? Vad sägs om …? Kom ihåg: Peer feedback bör vara stödjande och hjälpsam – ge konstruktiv kritik.
Uppgift 3: Mikrofärdigheter: Introduktioner 3. Studietips EAS Writing innehåller förslag på individuellt arbete såväl som par-, grupp- och klassdiskussioner. Utnyttja denna varierade interaktion till fullo för att utveckla dina idéer. b Vad ska en introduktion innehålla? a Bestäm vilken som skulle vara den mest logiska ordningen av dessa meningar: 1 Denna tillväxt har skapat många problem, särskilt i huvudstäderna. Denna uppsats kommer att diskutera situationen som har lett till utvecklingen av dessa problem och beskriva några av dem. Världens befolkning har vuxit snabbt under de senaste trettio åren. Den kommer sedan att föreslå några möjliga lösningar på problemen och utvärdera deras lönsamhet.
Problemen inkluderar bostäder, föroreningar, arbetslöshet och mat- och vattenbrist. b Jämför vad du tycker med en annan elev och säg även varför du bestämde dig för den ordning du valde. c Försök tillsammans med din partner att identifiera ett uppenbart mönster i inledningen och bestäm vilken funktion varje mening har. Skriv en passande introduktion för var och en av dem. Observera att du inte kommer att skriva hela uppsatsen. b Att resa vidgar sinnet. c Den snabba utvecklingen av elektronisk kommunikation kan innebära att människor får sämre social kompetens. gör lämpliga ändringar i introduktionen och andra delar, enligt din peer feedback session. Studietips Lägg tid på din introduktion eftersom den spelar en avgörande roll i uppsatsen. Den bör ge läsaren en tydlig indikation på de huvudområden du kommer att diskutera.
Du har tänkt på de olika stadierna i skrivprocessen och tränat på att planera, skriva ett första utkast och ge peer feedback. Du har också tittat på hur du skriver effektiva introduktioner till dina uppsatser. De är alla procedurer och tekniker som ingår i skrivprocessen. utarbeta brainstorming peer feedback organisera idéer inta en kritisk hållning. a Generera och anteckna initiala idéer om ett ämne utan att beställa dem b Sätta ihop idéer i en logisk följd c Besluta om och uttrycka din åsikt efter att ha undersökt och bedömt möjliga åsikter d Processen att skriva och sätta ihop din uppsats. De flesta uppsatser kommer att ha två eller flera utkast och kommer att revideras och redigeras efter varje utkast. e Kommentarer till din uppsats från andra studenter 2 Slutför meningarna nedan om att skriva en akademisk text med några av orden från Ex 1.
a När du får en skrivuppgift är det viktigt att börja med b När du skriver det första utkastet ska du. c Innan du lämnar in ditt slutliga utkast 3 Efter att ha arbetat med den här enheten, skriv ner sätt i din anteckningsbok hur du förbättrade dina kunskaper om akademiskt skrivande. I U. Av alla idéer för att förbättra utbildningen är 15 få så enkla eller attraktiva som att minska antalet elever per lärare. Med sin okomplicerade attraktionskraft och avsaknaden av en stor, mäktig grupp motståndare, har minskningen av klassstorlek på sistone utvecklats från ett sub20-ämne av främst akademiskt intresse till en central politisk fråga. I USA har mer än 20 delstater och den federala regeringen antagit policyer som syftar till att minska klassstorlekar, och miljarder dollar har spenderats eller anslagits under de senaste åren.
Efterfrågan på mindre klasser växer också i Kanada, Australien, Storbritannien och till och med Japan, vars rekord av gymnasieprestationer avundas av 30 de flesta andra utvecklade länder. Den mest uppenbara nackdelen med att minska i klassstorlek är den enorma kostnaden. Det kräver fler lärare, fler klassrum och mer klassrumsutrustning och resurser. Dessa 35 utgifter kan sänka priset för alternativa system, som att testa lärare eller höja deras löner som ett sätt att attrahera bättre kandidater. Å andra sidan, om mindre klasser verkligen fungerar kan de ekonomiska fördelarna bli enorma.
Slutligen tror vissa analytiker att den allra yngsta åldersgruppen i mindre klasser är mer benägna att utveckla goda studievanor, högre självkänsla och möjligen andra fördelaktiga kognitiva egenskaper – vilket mycket väl kan kvarstå i flera år, till och med 95 efter att eleverna har gått tillbaka till mer normalstora klasser. Ett sätt som utredare har försökt analysera effekterna av klassstorlek är genom att granska befintliga data, såsom register som förs av U. utbildningsdepartement. Dessa visar att mellan och , det genomsnittliga antalet elever per lärare i amerikanska offentliga och privata grundskolor sjönk från I gymnasieskolor sjönk siffran också, från Oroligt är dock det faktum att trots dessa branta nedgångar i elev-lärarkvoten , var förbättringen i akademisk prestation försumbar.
Data från National Assessment of Educational Progress – en serie tester som är den enda USA-omfattande indikatorn på elevkunskaper i läsning, matematik, naturvetenskap VAD ÄR FÖRDELARNA och andra ämnen – visar inga signifikanta AV MINDRE KLASSSTORLEKAR? Inom vissa specifika ålders- och ämneskategorier, såsom åringar och naturvetenskap, har lärare en mängd förklaringar som faktiskt minskat något. för varför mindre klassstorlekar kan förväntas förbättra akademiska prestationer, även om idéerna ofta är anekdotiska.
VAD RECORDET VISAR Färre elever i klassrummet verkar leda till mindre buller och störande. Dessa fynd behöver dock inte nödvändigtvis 75 beteende från elever, vilket inte bara ger läraren mer tid för klassarbete utan betyder att klassstorleken inte gör någon skillnad. Av olika anledningar ägnar de flesta forskare, även större frihet att engagera studenter, inklusive författarna, lite uppmärksamhet åt ativt – genom att till exempel dela in dem i dessa figurer. Till exempel grupper för specifika projekt. Dessutom strävar skolor efter mer än bara höga test 80 mindre klasser gör det mer sannolikt att läraren kan ge större individuella uppmärksamhetspoäng; de brukar också försöka hålla sin avhopp låg.
Faktum är att avhoppen till kämpande studenter. Mindre klasser även för elever i åldrarna 16–24 minskade från 15 till 11 vilket gör det möjligt för lärare att uppmuntra till mer diskurs under perioden. Med andra ord, mycket av fördelen med minskad klassprestationsfördelning, en minskning av avhoppsfrekvensen kan förväntas dra ner storleken kan bero på om lärarnas genomsnittliga provresultat i de övre årskurserna. anpassa sina metoder för att dra nytta av. De skulle komma inte bara från fördelarna med en bättre utbildad arbetskraft utan också från andra källor, såsom de undvikna medicinska kostnaderna och sjukdagarna för en friskare, mer informerad befolkning. Det ökade intresset för mindre klasser 50 har stimulerat nya analyser av den största, mest avgörande studien hittills, som ägde rum i Tennessee i slutet av s.
Samtidigt flödar ny data från 55 olika initiativ, inklusive Kalifornien-programmet och ett mindre i Wisconsin. Dessa resultat och analyser ger äntligen några preliminära svar på frågorna som forskare måste besvara innan 60 lagstiftare kan komma med policyer som är pedagogiska och ekonomiska: Förbättrar små klasser faktiskt skolresultaten? Om de gör det, vid vilken åldersnivå uppnår de störst nytta? Vilken typ av 65 elever får störst nytta, och viktigast av allt, hur stor är nyttan? Hallå där! Behöver du skrivhjälp?
Vänta inte med att skicka in dina instruktioner! Hoppa till innehållet. Postat i: Akademiska mål , Akademisk framgång , Prestation , Mål , Livet , Politisk korrekthet , Politik , Samples , Samhälle , Framgång 14 februari,
No comments:
Post a Comment